עקרונות העיצוב היפני
אסימטריה
הרעיון הוא להשיג איזון בקומפוזיציה דרך אסימטריה מתוך ההבנה שחוסר השלמות
היא חלק מהקיום שלנו.
הרצון מושאל מצפיה בטבע הרחוק מהיות סימטרי.
יופיו נובע מחיבורים מפתיעים עדינים ודינמיים וה"סוד" הוא בהרמוניה, אפשר להשיגו כשמקדישים תשומת לב
לאיזון בין אלמנטים המנוגדים זה לזה ומיקומם נכון במרחב.
היא חלק מהקיום שלנו.
הרצון מושאל מצפיה בטבע הרחוק מהיות סימטרי.
יופיו נובע מחיבורים מפתיעים עדינים ודינמיים וה"סוד" הוא בהרמוניה, אפשר להשיגו כשמקדישים תשומת לב
לאיזון בין אלמנטים המנוגדים זה לזה ומיקומם נכון במרחב.
פשטות
לחשוב במונחים של קלילות ובהירות, לא להעמיס
ולהפטר מכל מה שאינו נחוץ.
מינימליזם, להיות מדויק בלי להתחכם, לחפש את האלגנטיות ופחות את הדקורציה.
העיצוב לא מגיע במקרה אלא מושקעת בו מחשבה רבה כדי שיראה כלאחר יד,
עיצוב שיש בו רבדים שאינם קופצים לעין, עיצוב שגורם למחשבה.
ולהפטר מכל מה שאינו נחוץ.
מינימליזם, להיות מדויק בלי להתחכם, לחפש את האלגנטיות ופחות את הדקורציה.
העיצוב לא מגיע במקרה אלא מושקעת בו מחשבה רבה כדי שיראה כלאחר יד,
עיצוב שיש בו רבדים שאינם קופצים לעין, עיצוב שגורם למחשבה.
גבולות גמישים
שימוש במחיצות ובדלתות הזזה ליצירת חלוקות משתנות וניידות בחלל נתון.
מחיצות ניידות אטומות, שקופות, מצוירות או בעלות טקסטורה יוצרות מרחב מתחלף,
יחסי גומלין בין החללים השונים ואמירה עיצובית מעניינת.
מחיצות ניידות אטומות, שקופות, מצוירות או בעלות טקסטורה יוצרות מרחב מתחלף,
יחסי גומלין בין החללים השונים ואמירה עיצובית מעניינת.
אור בילתי ישיר
אור שאינו ישיר, אור רך, עקיף, כתפיסה כוללת של עדינות ואיפוק. העניין הוא פחות בשמש כמקור אור אלא
יותר ביצירת השתקפויות ומשחקי אור וצל.
בבית היפני המסורתי בגלל הטקסטורה המחוספסת של הנייר, הנייר גרם לאור להישבר, להתפזר וליצור הילה רכה
ונעימה גם בימי הקיץ החמים. כדי לקבל את האפקט הרצוי ניתן להשתמש בטכניקות מלאכותיות לפיזור אור.
יותר ביצירת השתקפויות ומשחקי אור וצל.
בבית היפני המסורתי בגלל הטקסטורה המחוספסת של הנייר, הנייר גרם לאור להישבר, להתפזר וליצור הילה רכה
ונעימה גם בימי הקיץ החמים. כדי לקבל את האפקט הרצוי ניתן להשתמש בטכניקות מלאכותיות לפיזור אור.